Preview

Surgut State University Journal

Advanced search

ATTRACTION OF REGIONS OF THE FAR NORTH FOR CREATIVE CLASS

Abstract

Northern regions are in need of development of a creative class. The author determines the attractiveness of regions for the creative class, including highlighting the attractiveness of the regions of the Far North. The expert evaluation method and the statistical method of information processing were used for this study. The results of the research are the rating of federal districts on the attractiveness of the creative class, groups of regions relative to the attractiveness for the creative class, including the regions of the Far North. Disadvantages affecting the attractiveness of the Far North regions are highlighted.

About the Author

E. V. Lukiyanchina
Surgut State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Байгушева Е. В. Привлекательность регионов России для креативного класса // Креатив. экономика. 2012. № 11. С. 59-64.

2. Богомолова Л. Л. Динамика результатов развития малого и среднего бизнеса в Ханты-Мансийском автономном округе - Югре // Инновац. наука. 2015. № 6-1. С. 42-45.

3. Идрисов А. Стратегия: есть ли у нас выбор? // Ведомости : сетев. журн. 2015. URL: https://www.vedomosti.ru/opinion/articles/2015/07/28/602375-urossiiestvibor (дата обращения: 19.09.2017).

4. Павлова С. Н. Развитие инноваций на севере: проблемы и перспективы // Проблемы соврем. экономики. 2014. № 4. С. 268-270.

5. Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее. М. : Классика-XXI, 2011. 430 с.


Review

For citations:


Lukiyanchina E.V. ATTRACTION OF REGIONS OF THE FAR NORTH FOR CREATIVE CLASS. Surgut State University Journal. 2018;(1 (19)):57-62. (In Russ.)

Views: 104


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3455 (Online)