COMPETITIVE ABILITY OF PARTICIPANTS OF THE TOURIST SERVICES MARKET UNDER DIGITAL TRANSFORMATION
https://doi.org/10.35266/2949-3455-2023-4-7
Abstract
With increased competition affecting various markets (from global to local), business entities pay close attention to their competitive ability versus other market participants. It is critical to redefine competitive ability for companies providing tourist services, considering rapidly changing external conditions
and the use of new technologies such as digital.
About the Author
S. N. LadyzhenkRussian Federation
Director General
References
1. Статистический бюллетень Росстата ко Всемирному дню туризма – 2022. URL: https://rosstat.gov.ru/storage/mediabank/turism_2022.pdf (дата обращения: 28.08.2023).
2. Белякова Г. Я. Конкурентоспособность региональной экономики: концепция опережающего развития : моногр. Красноярск : Сибирский государственный технологический университет, 2001. 230 с.
3. Краюшкин В. С. Управление конкурентоспособностью коммерческого банка : автореф. дис. … канд. экон. наук. Ставрополь, 2013. 26 с.
4. Ильясова Л. А. Интегральная оценка конкурентоспособности предприятия в стратегическом управлении : дис. … канд. экон. наук. Уфа, 2004. 200 с.
5. Салтыков Н. А. Внедрение клиентоориентированных решений в рамках управления конкурентоспособности бизнеса // Интеграция наук. 2019. № 1. С. 170–172.
6. Воронов Д. С. Соотношение конкурентоспособности предприятия и конкурентоспособности его продукции // Современная конкуренция. 2015. Т. 9, № 1. С. 39–53.
7. Завьялов П. С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицах. М. : НИЦ ИНФРА-М, 2014. 336 с.
8. Жуков А. В. Обеспечение конкурентоспособности гостиничных услуг на основе применения инсентив-программ : дис. … канд. экон. наук. М., 2014. 172 с.
9. Сидоренко О. О. Обеспечение конкурентоспособности гостиничных предприятий в современных условиях : дис. … канд. экон. наук. СПб., 2022. 131 с.
10. Чудновский А. Д., Жукова М. А. Индустрия гостеприимства: основы организации и управления.М. : Форум : ИНФРА-М, 2011. 399 с.
11. Деркачева Е. А. Маркетинговые инструменты управления конкурентоспособностью предприятий туристического сектора Краснодарского края : дис. … канд. экон. наук. Ростов н/Д., 2016. 175 с.
12. Khalifa G. S. A. Factors affecting tourism organization competitiveness: Implications for the Egyptian tourism industry. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure. 2020;9(3):116‒130.
Review
For citations:
Ladyzhenk S.N. COMPETITIVE ABILITY OF PARTICIPANTS OF THE TOURIST SERVICES MARKET UNDER DIGITAL TRANSFORMATION. Surgut State University Journal. 2023;11(4):76-81. (In Russ.) https://doi.org/10.35266/2949-3455-2023-4-7