Preview

Surgut State University Journal

Advanced search

EFFICIENCY FACTORS IN CONSTRUCTION OF HUMAN CAPITAL INVESTMENT MODEL OF HIGHER EDUCATION EMPLOYEES

Abstract

The development of a new model for managing the efficiency of investments in the human capital of higher education workers is closely linked to the differentiation of their qualification level, areas of activity and the construction of a competitive salary model on the macroeconomic scale. It is necessary to adapt professional standards, as well as to develop flexible models of labor remuneration and achievements incentive of university workers to achieve this goal. In this context, the article describes the efficiency factors needed to build a model of investments in the human capital of higher education employees.

About the Author

E. V. Shirinkina
Surgut State University
Russian Federation


References

1. Абакумова И. В., Антонова Е. К., Байгулов Р. М., Беляева С. В. и др. Научные исследования в сфере социально экономических и гуманитарных наук: междисциплинарный подход и конвергенция знаний. Самара : Офорт, 2016. 439 с.

2. Байгулов Р. М., Беляева С. В., Голубева Г. Ф. и др. Результаты социально экономических и междисциплинарных научных исследований XXI века / под ред. Р. М. Байгулова, О. А. Подкопаева. Самара : Офорт, 2016. 434 с.

3. Капелюшников Р. И. Упала ли экономическая отдача от образования? // Экономика образования. 2013. № 1. С. 44-50.

4. Косенок С. М., Грошев А. Р., Пелихов Н. В. Роль университета в развитии инновационных процессов Ханты-Мансийского автономного округа - Югры // Универ. управление: практика и анализ. 2017. Т. 21. № 3 (109). С. 19-26.

5. Муравьева А. А., Олейникова О. Н., Аксенова Н. Н. Многомерное пространство студентоцентрированного обучения // Университет. управление: практика и анализ. 2017. Т. 21. № 3 (109). С. 92-99.

6. Пахомова Н. В., Рихтер К. К. Современный университет и вызовы инноваций // Университ. управление: практика и анализ. 2013. № 1 (83). С. 28-42.

7. Проект профессионального стандарта «Преподаватель» : Федер. институт развития образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.firo.ru/?p=8627 (дата обращения: 20.09.2017).

8. Ширинкина Е. В. Модель выпускника в парадигме реформирования высшего образования // World Science Proceedings of articles the international scientific conference. Czech Republic, Karlovy Vary. Russia, Moscow, June 29-30, Киров : Междунар. центр науч.-исслед. проектов, 2017. С. 275-277.

9. Ширинкина Е. В. Мониторинг реформирования высшего образования в России // Российские регионы в фокусе перемен : сб. докл. XI Междунар. конф ; в 2 т. Пенза : УМЦ УПИ, 2017. С. 610-619.

10. Ширинкина Е. В. Оценка уровня человеческого потенциала в управлении развитием персонала // Надежность и качество : тр. междунар. симп. Пенза : Издательство Пенз. гос. университета, 2017. Т. 2. С. 302-304.

11. Ширинкина Е. В. Формирование человеческого капитала в постиндустриальной экономике : моногр. Барнаул, 2017.

12. American Association of University Professors. Losing Focus: The Annual Report on the Economic Status of the Profession, 2013-14 [Электронный ресурс]. URL: http://www.aaup.org/ reportsublications/2013-14salarysurvey (дата обращения: 25.09.2017).

13. American Association of University Professors. The Employment Status of Instructional Staff Members in Higher Education, Fall 2011. URL: http://www.aaup.org/sites/default/files/files/ AAUPInstrStaff2011April2014.pdf (дата обращения: 25.09.2017).

14. Jackson M. P. The role of the head of department in managing performance in UK universities // International Journal of Educational Management. 1999. Vol. 13. №. 3. Р. 142-149.

15. Sayed N. Ratify, reject or revise: balanced scorecard and universities // International Journal of Educational Management. 2013. Vol. 27. №. 3. Р. 203-220.


Review

For citations:


Shirinkina E.V. EFFICIENCY FACTORS IN CONSTRUCTION OF HUMAN CAPITAL INVESTMENT MODEL OF HIGHER EDUCATION EMPLOYEES. Surgut State University Journal. 2018;(1 (19)):106-110. (In Russ.)

Views: 122


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3455 (Online)