Preview

Surgut State University Journal

Advanced search

COOPERATION OF LOCAL AUTHORITIES AND NON-PROFIT ORGANIZATIONS IN PUBLIC SERVICES REFORMS: THE EXPERIENCE OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

https://doi.org/10.34822/2312-3419-2019-4-58-67

Abstract

The article presents the experience of the non-profit company the Fund for Informational Support for Society Development (Ust-Kamenogorsk, the Republic of Kazakhstan), in quality improvement of public services. The article describes the practical experience in assessing the quality of public services and improving the mechanisms of public services through the business processes reengineering.

About the Authors

S. V. Pizikov
Fund for Informational Support for Society Development, Ust-Kamenogorsk, Republic of Kazakhstan
Kazakhstan

Expert Methodologist

E-mail: pizikov.s@gmail.com



N. V. Romanyuk
Fund for Informational Support for Society Development, Ust-Kamenogorsk, Republic of Kazakhstan
Kazakhstan

Consultant

E-mail: info@fipro.kz



References

1. О государственных услугах : закон Республики Казахстан от 15 апреля 2013 года № 88-V. URL: https://online.zakon.kz/document/?doc_id=31376056 (дата обращения: 20.03.2019).

2. Об утверждении реестра государственных услуг : постановление Правительства Республики Казахстан от 18 сентября 2013 года № 983. URL: http://adilet.zan.kz/rus/docs/ P1300000983 (дата обращения: 20.03.2019).

3. Закирьенок Л. П. О правовых и организационных мерах по реализации прав граждан на получение государственных услуг в Республике Казахстан // Успехи современ. науки и образования. 2017. Т. 5, № 3 . С. 224–227.

4. Райзберг Б. А., Лозовский Л. Ш., Стародубцева Е. Б.. Современный экономический словарь ; 2-е изд., испр. М.: ИНФРА-М. 1999. 479 с.

5. ГОСТ 15467-79. Управление качеством продукции. Основные понятия. Термины и определения. Доступ из СПС «КонсультантПлюс».

6. Никуличева Н. Г. Метрологическое обеспечение и контроль качества материалов и изделий / Н. Г. Никуличева [и др] ; под общей редакцией д. т. н., проф. В. Т. Прохорова. Шахты : Изд-во ГОУ ВПО «ЮРГУЭС», 2010. 164с. URL: http://window.edu.ru/resource/943/74943/files/rc3ihzmn.pdf (дата обращения: 20.03.2019).

7. Информация о результатах контрольных мероприятий в сфере качества оказания госуслуг за 2017 год. URL: http://kyzmet.gov.kz/ru/pages/informaciya-o-rezultatah-kontrolnyhmeropriyatiy-v-sfere-kachestva-okazaniya-gosuslug-za-2017 (дата обращения: 31.05.2019).

8. Об утверждении Правил государственного контроля за качеством оказания государственных услуг : приказ Председателя Агентства Республики Казахстан по делам государственной службы и противодействию коррупции от 8 декабря 2016 года № 78 : зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 26 января 2017 года № 14740. URL: http://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600014740 (дата обращения: 31.05.2019).

9. Силич В. А., Силич М. П. Системные технологии проектирования бизнес-процессов. Томск : ТПУ, 2000. 108 с.

10. Евдокимова А. Б., Ильин И. В. Реинжиниринг бизнес-процессов в организации как инструмент антикризисного управления // Науч.-технич. вед. СПбГПУ. Сер. «Экономические науки». 2016. № 3. С. 190–201.

11. Карамышев А. Н., Казаева М. С., Абросимова Е. В., Федоров Д. Ф. Анализ процессной методологии управления «шесть сигм» // Вестн. БГТУ им. В. Г. Шухова. 2017. № 4. С. 160–163.


Review

For citations:


Pizikov S.V., Romanyuk N.V. COOPERATION OF LOCAL AUTHORITIES AND NON-PROFIT ORGANIZATIONS IN PUBLIC SERVICES REFORMS: THE EXPERIENCE OF THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN. Surgut State University Journal. 2019;(4 (26)):58-67. (In Russ.) https://doi.org/10.34822/2312-3419-2019-4-58-67

Views: 158


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-3455 (Online)