INTEGRATION OF SOFTWARE PRODUCT GAME&TRAINING AS TECHNOLOGICAL TREND OF PERSONNEL TRAINING IN CONDITIONS OF DIGITAL TRANSFORMATION
https://doi.org/10.34822/2312-3419-2021-2-79-90
Abstract
Effective training of personnel is one of the most important conditions for the sustainable development of an organization and the development of human capital. The article presents the results of the study of the possibility of using gamification technology in personnel training in the context of digital transformation. The article presents the program for the implementation of the Game&Training software product based on gamification in the training of personnel of organizations, identifies risks at each stage, and proposes
measures to minimize them. A technical task developed by the authors for the creation of the Game&Training software product for personnel training as a technological trend is presented.
About the Authors
O. L. ChulanovaRussian Federation
Doctor of Sciences (Economics), Docent, Professor of the Department of Public, Municipal and Personnel Management
E-mail: chol9207@mail.ru
M. E. Dankina
Russian Federation
Student
E-mail: masha_dankina@mail.ru
References
1. Тельнова В. А., Крюкова А. А. Применение механизмов геймификации как локальной инновации в компании // Инновационные технологии в образовании и науке : сб. материалов II Меж-дунар. науч.-практ. конф. URL: https://elibrary.ru/download/elibrary_30000921_12720162.pdf (дата обращения: 05.04.2020).
2. Макушкин С. А., Вексель Я. П. Геймификация как один из наиболее эффективных методов обучения и адаптации персонала // Современные социально-экономические процессы: проблемы, закономерности, перспективы : сб. статей III Междунар. науч.-практ. конф.: в 2 частях. Пенза, 2017. С. 232–233.
3. Мурзина Е. В., Пелетяго А. В. Применение игрофикации в сфере управления персоналом // Молод. ученый. 2019. № 18 (256). С. 200–202.
4. Устратова А. В., Ахромова А. П., Кочерова Ю. В., Мельничук Ю. А. Противоречивость геймификации в обучении персонала: играть – нельзя работать // Новое поколение. 2016. № 9. С. 173–179.
5. Дынкина Е. Д. Геймификация, как инструмент повышения эффективности обучения персонала // Бизнес-образование в экономике знаний. 2017. № 2 (7). С. 51–57.
6. Громова Н. В. Вовлеченность персонала – основной резерв повышения эффективности деятельности современных компаний // Вестн. Рос. эконом. ун-та им. Г. В. Плеханова. 2018. № 6 (102). С. 103–115.
7. Орлова О. В., Титова В. Н. Геймификация как способ организации обучения // Вестн. ТГПУ. 2015. № 9 (162). С. 60–63.
8. Пряники : официальный сайт. URL: https://prya niky.com/ (дата обращения 01.12.2020).
9. Империя кадров : официальный сайт. URL: https://www.imperia.ru/ (дата обращения: 05.12.2020).
10. Ноябрьскнефтегазсвязь : официальный сайт. URL: https://nngs.gazprom-neft.ru/ (дата обращения: 02.12.2020).
11. М. Видео : официальный сайт. URL: https://www.m video.ru/company_mvideo (дата обращения: 15.12.2020).
12. Ростелеком : официальный сайт. URL: https://www.company.rt.ru/ (дата обращения: 03.12.2020).
13. Yota : официальный сайт. URL: https://www.yota.ru/ (дата обращения: 02.12.2020).
14. Комок. А. 7 примеров успешной геймификации для вовлечения и мотивации сотрудников. 2017. URL: https://rb.ru/opinion/gamification-cases/ (дата обращения: 06.12.2020).
15. Новичкова М. А., Репина Н. Г. Геймификация как основа модели управления персоналом и философии предприятия // Новое поколение. 2016. № 9. С. 125–131.
16. Козловская С. Н., Козловская Д. И. Особенности геймификации как инструмента обучения персонала в Российской Федерации и зарубежных странах // Актуал. вопр. социальной педагогики и психологии: теория и практика : сб. материалов Всерос. науч.-практ. конф. 2019. С. 109–113. URL: https://elibrary.ru/download/elibrary_41427458_66901986.pdf (дата обращения: 03.03.2021).
17. Джумаева А. А., Мельничук Ю. А. Геймификация: три способа использования игр HR-службой // Новое поколение. 2016. № 10. С. 109–115.
Review
For citations:
Chulanova O.L., Dankina M.E. INTEGRATION OF SOFTWARE PRODUCT GAME&TRAINING AS TECHNOLOGICAL TREND OF PERSONNEL TRAINING IN CONDITIONS OF DIGITAL TRANSFORMATION. Surgut State University Journal. 2021;(2 (32)):79-90. (In Russ.) https://doi.org/10.34822/2312-3419-2021-2-79-90